Co jeść, by mieć zdrowe i piękne włosy oraz zdrową skórę głowy?

zdrowe koktajle dla włosów resibo blog

Zdrowe smoothie na piękne włosy

Nasze włosy, poprzez skórę, w której są zakorzenione, czerpią składniki odżywcze z naszego organizmu. To dlatego właśnie z ich kondycji można często odczytać, jaki jest nasz stan zdrowia. Gdy brakuje nam składników odżywczych, włosy stają się łamliwe, tracą blask i sprężystość, wypadają. Działa to też w drugą stronę – podkręcając własną dietę możemy wpłynąć na stan włosów (a przy tym także skóry i paznokci). Z pomocą przychodzą zdrowe koktajle.

Dieta na wzmocnienie włosów – dlaczego jest tak ważna? 

To, jak się odżywiamy, mocno wpływa na stan naszej skóry, włosów i paznokci. Czerpią one substancje odżywcze z naszego organizmu, ale… są w tym przypadku na końcu „łańcucha pokarmowego”. Jeśli więc ich kondycja jest zła, to sygnał, że i w naszym ciele dzieje się źle. W takiej sytuacji bezwzględnie należy przyjrzeć się własnej diecie i trybowi życia, a także gruntownie się przebadać. Jeśli na zewnątrz naszego ciała widać niedobory witamin i minerałów, to znaczy, że są one także wewnątrz.

Jakie składniki żywieniowe poprawiają kondycję włosów?

Tak, jak w przypadku całego organizmu, dieta dla włosów powinna być zbilansowana i zapewniać im wszystkie niezbędne składniki odżywcze. W takiej diecie powinna znaleźć się duża ilość białka, które jest podstawowym budulcem komórek (szukajmy go m.in. w roślinach strączkowych) oraz sporo witamin (znajdziemy je we wszystkich składnikach roślinnych), szczególnie A, B, C i D. Powinna być to dieta bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe, szczególnie omega-3 (znajdziemy je m.in. w oleju lnianym z pierwszego tłoczenia czy siemieniu lnianym). Pamiętać należy także o minerałach, szczególnie takich jak cynk (np. w nasionach dyni i słonecznika, warzywach strączkowych), miedź (np. w orzechach, kakao), żelazo (np. w kaszy gryczanej, fasolce szparagowej), krzem (w herbatkach ziołowych z pokrzywy i skrzypu polnego) czy jod (np. w brokułach). 

Nie zapominajmy o wypijaniu dużych ilości wody – absolutne minimum to 1,5 litra w ciągu dnia. Nawodnienie organizmu jest kluczowe także dla kondycji skóry i włosów.

Dlaczego warto pić koktajle, by poprawić wygląd włosów?

Koktajle warzywno-owocowe, czasem wzbogacone o orzechy, ziarna i otręby, to sposób na dostarczenie organizmowi, a zarazem włosom, dużej ilości składników odżywczych, witamin i minerałów za jednym zamachem. Wyobraźmy sobie, że to, co miksujemy w koktajlu, np. garść szpinaku, ogórka, banana, kiwi, cytrynę i otręby, mielibyśmy zjeść w formie sałatki, popitej użytą do sporządzenia koktajlu wodą. Byłoby to i praco-, i czaso-, i energochłonne. Tymczasem wrzucając wszystko do miksera, w kilka chwil mamy napój, który  będzie dla organizmu prawdziwą bombą witaminowo-odżywczą.

Zdrowe smoothie na poprawę kondycji włosów – przepisy 

Wzmocnienie włosów i całego organizmu dzięki zdrowym koktajlom jest naprawdę możliwe. Oczywiście, warunkiem jest ich regularne, codzienne picie. Nasze domowe smoothie możemy komponować dowolnie, w zależności od upodobań i fantazji. Poniżej podaję kilka sprawdzonych przepisów.

Koktajl wzmacniający włosy

·      1 jabłko

·      1 pęczek natki pietruszki 

·      1 łyżka spiruliny lub chlorelli

·      1 łyżka oleju lnianego

·      szklanka zielonej herbaty lub soku z pokrzywy

Koktajl odżywczo-regenerujący

·      1 jabłko

·      1 marchewka

·      1 pomarańcza

Koktajl zapobiegający wypadaniu i przyspieszający porost włosów

·      garść borówek lub malin

·      1 jabłko

·      ½ szklanki jogurtu roślinnego

·      1 łyżeczka spiruliny

·      1 łyżeczka młodego jęczmienia 

·      1 łyżeczka matchy

·      siemię lniane (mielone)

·      0,5 łyżeczki stewii

·      1 łyżeczka zdrowego oleju, np. kokosowego

Codzienny koktajl wzmacniający włosy

·      1 pęczek natki pietruszki

·      1 kiwi

·      1 jabłko

·      1 szklanka wody niegazowanej

Koktajl odżywczy na zdrowe ciało, piękną skórę i włosy

·      woda kokosowa bez dodatku cukru

·      truskawki

·      marchewki

·      mango

·      pomarańcza

Share on facebook
Udostępnij
Share on pinterest
Przypnij
Share on twitter
Szepnij
KOMENTARZE

Co myślisz o artykule?