Co by było gdyby? Identyfikacja wizualna marki.

Książki nie powinno się oceniać po okładce – zgoda, ale co z tego, skoro większość z nas to wzrokowcy? Lubimy ładne przedmioty i chętniej sięgamy po takie rzeczy. W jaki sposób więc rozpocząć przygotowania do stworzenia oprawy dla własnego produktu? Ja zaczęłam od konsultacji z zaprzyjaźnionym grafikiem, który ma spore doświadczenie w projektowaniu opakowań. Poznał produkt i pomysł na markę – najlepiej wyjść od nazwy i od logo – to będzie punkt wyjścia dla stworzenia całej identyfikacji wizualnej.
resibo-kosmetyki-logo-inspiracja
Pierwszy logotyp resibo.

Mieliśmy zatem strategię, jednak wciąż brakowało nam nazwy dla naszej marki. Zastanawialiśmy się nad nią, ale wtedy nie przyszedł nam jeszcze do głowy taki pomysł, który zostałby z nami na dłużej. Chcieliśmy by nazwa była łatwa do zapamiętania, taka sama w pisowni, jak i wymowie, była abstrakcyjna no i do tego miała znaczenie!  Czekała nas długa rozprawa…Trwała jakieś dwa tygodnie. W końcu znaleźliśmy tę, która spełniała nasze wymagania i nic po niej specjalnie już się nie liczyło.  Resibo.. czy ktoś z Was wie, co oznacza?

resibo-kosmetyki-naturalne-agnieszka-szulim-viva-vege
Z Agnieszką Szulim, podczas gali przyznania znaków jakości Viva! Jeszcze ze starym logotypem w tle 🙂
Jest nazwa, można działać. I czekamy na pierwsze efekty pracy. Tydzień, miesiąc, dwa, trzy… W tym czasie nie mieliśmy jeszcze przebadanego produktu, nie spieszyło nam się szczególnie, ale wydłużające się oczekiwanie zaczęło nas niepokoić. Postanowiliśmy poszukać kogoś innego. Co grafik to inne wymagania, czas wykonania zlecenia, organizacja pracy, itp. Ostatecznie postanowiliśmy zlecić całość – opracowanie projektu opakowań, stworzenie strony internetowej jednej agencji – zależało nam na spójności wizerunku i to była najkrótsza droga, żeby to osiągnąć.
rsb
 pierwszymiot-resibo-artystyczne[monokolor]

Z Maćkiem od początku znaleźliśmy nić porozumienia – nie wiem czy to kwestia tego, że potrafi słuchać, dokładnie analizuje nasze oczekiwania, czy po prostu podobają nam się podobne rzeczy, ale od samego początku – od pierwszego, nawet testowego projektu, wiedziałam, że będę zadowolona z efektu końcowego. I chyba pierwszy raz nie obawiałam się otwierać maila z nową propozycją.

Pierwsze „oficjalne projekty”, już wpadły nam w oko – od razu wybraliśmy jeden wzór, nad którym później mogliśmy pracować. Logo – też skradło moje serce. Jak to powiedział Maciek:

 dowiedziałem się, że stworzyliście od podstaw ten produkt i dbacie o każdy detal przy jego tworzeniu. Robicie to z pasją, dlatego stwierdziłem, że narysuję nazwę marki, bo to najlepiej będzie pasowało do Resibo.

Potem nawet prosiliśmy o jakieś alternatywne projekty, żeby było z czego wybierać, ale żaden z nich nie przekonał nas na tyle, żeby wymienić go na ten, który teraz widzicie.

resibo-kosmetyki-logo-1
A projekt opakowań? Otrzymaliśmy pierwsze propozycje – zobaczyliśmy je dopiero na spotkaniu z agencją. Wyobraźcie to sobie – czekasz na projekt opakowań produktu, nad którym już pracujesz długie miesiące, zajmujesz się nim większość swojego czasu i teraz masz obejrzeć i ocenić projekty, kiedy patrzą na Ciebie trzy pary oczu – ciekawych odpowiedzi. Jakie to szczęście, że Maciek to naprawdę zdolny gość i już pierwsze próby stanowiły zalążek efektu końcowego.

 Był to pomysł na wykorzystanie koloru szarego papieru, jako tła dla grafiki i opisu kosmetyku. Szary papier jest wg mnie świetnym rozwiązaniem – ładnie się na nim prezentują żywe kolory, a przede wszystkim dobrze komunikuje naturalny i proekologiczy charakter marki.

Całości dopełniają tuby z tektury, które nie dość, że wyglądają efektownie, to jeszcze są wielokrotnego użytku. Więcej na temat możliwości ich wykorzystania przeczytacie w ostatnim wpisie Anity.

A tak wygląda efekt końcowy, z którego jesteśmy dumni 🙂

resibo-kosmetyki-naturalne-krem-odzywczy-1

Udostępnij
Przypnij
Szepnij
KOMENTARZE

Co myślisz o artykule?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *